Ce trebuie sa ai in vedere cand testezi uzabilitatea site-ului

Postat pe: 11 Oct, 2010

(Continuare a blog-postului Testeaza uzabilitatea site-ului tau)

Odata ce te-ai hotarat cum vrei sa testezi uzabilitatea site-ului: folosind un serviciu de testare sau “manual”, este timpul sa decizi si ce anume vei testa.

In functie de prioritatea lor, cele mai importante elemente spre testare sunt:

  • Locul optim pentru navigare
  • Modul in care denumesti categoriile si faci descrierile
  • Functionalitatea

Ce inseamna optim in navigare?
Locul cel mai bun pentru plasarea informatiile esentiale este partea de sus a paginii de internent. Este locul ideal pentru plasarea informatiilor relevante cu privire la produse si servicii. Acest lucru nu il va obliga pe vizitator sa dea scroll la nesfarsit pana gaseste informatii utile.

Nu uitati nici de elementele grafice. Acestea sunt excelente in a atrage atentia sau a indrepta privirea vizitatorului asupra unei informatii pe care noi dorim sa o vada. In cazul in care te-ai hotarat sa adaugi elemente grafice testeaza in mod regulat viteza lor de incarcare. Incarcarea imaginilor poate sa difere in functie de ISP, computer, browser etc.

Testeaza asta:

Cand vine vorba de localizarea rapida a informatiilor utile nu uita sa testezi cat de usor este sa navighezi si sa observi elementele care conteaza pentru un dreptaci sau stangaci.

 

Modul in care denumesti categoriile si faci descrierile:

Sectiunile site-ului ar trebui sa fie foarte clar denumite. Nume generale precum resurse sau tools sunt mult prea ambigue. Utilizand termeni generici vizitatorul devine confuz, iar din lipsa de timp paraseste site-ul. Numarul ideal de sectiuni in care un site poate fi impartit este de 4-6.

Testeaza asta:

Incearca sa vezi ce tip de text este potrivit pentru utilizatorii tai. In functie de profil s-ar putea ca vizitatorii site-ului sa aiba nevoie de mai putin text sau dimportiva de mai multe informatii care sa ii lamureasca inca de la inceput despre ce este vorba.

Functionalitatea

Functionalitatea, pe scurt, se refera la modul in care site-ul interactioneaza cu vizitatorul. Poti inregistra modul in care vizitatorii interactioneaza cu site-ul tau, apeland la site-uri precum Click-Tale.com sau Mouseflow.com.