Cum sa faci SEO in 2014 – 10 sfaturi de la Iulian Ghisoiu, managerul agentiei SEO Target Web

Postat pe: 20 Dec, 2013

Pentru a obtine cele mai bune rezultate din procesul de optimizare SEO pentru site-ul dumneavoastra este necesar sa fiti la curent cu noile cerinte, tehnici si strategii care sa va permita sa reactionati rapid la diferite evenimente ce va pot influenta afacerea.

Iulian Ghisoiu, managerul agentiei Target Web, va ofera sfaturi utile privind metodele de optimizare SEO pe care ar trebui sa le utilizati in anul 2014.

Ultimii 2 ani au fost extrem de activi din punct de vedere SEO datorita unui numar semnificativ de update-uri care au vizat tehnicile de promovare abuzive. Cel mai mare motor de cautare, Google, caci el este in lumina reflectoarelor din acest punct de vedere, si-a updatat algoritmul in ultimii 2 ani astfel:

-  5 update-uri Penguin (vizand tehnicile abuzive de link building)

- 16 update-uri Panda (vizand tehnicile abuzive SEO on-page)

- 1 update Hummingbird (nu afecteaza pozitionarea site-urilor; este un update de algoritm ce are scopul de a returna rezultate mai relevante la cautari mai complexe, spre exemplu: what is the address of Buckingham Palace?)

Tot ce ati aplicat in ultimii ani aproape ca nu mai este valabil pentru ca tehnicile care functionau in trecut nu mai au aceleasi rezultate in prezent. Spre exemplu, inscrierile masive in directoare web, in site-uri de genul social bookmarking, wiki, profile false pe forumuri, comentarii pe bloguri, directoare de articole, link wheels, retele de bloguri functionau bine pentru cei care le-au folosit pana la primul update Penguin. Au urmat apoi inevitabile penalizari, deoarece toate  tehnicile respective au fost fara valoare pentru utilizatori. Iata cateva previziuni pentru 2014, concretizate in sfaturi reale pentru a evita penalizarile:

1. Mizati pe social media -  In ultima perioada motoarele de cautare apreciaza din ce in ce mai mult site-urile care detin profile sociale si care au un numar mare de followeri. Si in viata reala tindem sa avem incredere in companii care au un numar mare de clienti/angajati. Nu adaugati pe profilele sociale doar produsele voastre pentru ca oamenii folosesc retelele sociale mai mult pentru distractie si mai putin pentru cumparaturi. Sfatul meu este sa incepeti cu Google Plus, iar apoi cu Facebook.

2. Adaugati butoane sociale pe site – Nu este nimic mai usor decat ca site-ul sa fie autopromovat in retelele sociale de catre utilizatori. Recomand butoane precum Like, Share, Google Plus, Tweet, Pin It. Puteti folosi site-uri precum www.addthis.com sau www.sharethis.com pentru generarea acestor butoane sociale.

3. Comunicatele de presa – Este natural sa publicati comunicate de presa, pentru ca orice companie doreste sa comunice cate ceva. Nu transmiteti articole generaliste doar pentru a mai castiga linkuri, ci incercati sa faceti diferenta intre un comunicat de presa si un articol generalist. Cele mai importante site-uri romanesti pentru publicarea unor astfel de comunicate sunt www.comunicatedepresa.ro, www.comunicatedepresa.net, www.comunicatemedia.ro

4. Creati continut de calitate – Daca aveti un magazin virtual cu aparate foto, o idee buna ar fi sa adaugati cat mai multe detalii la produsele pe care le comercializati. Explicati viitorilor clienti tot ce trebuie sa stie despre fiecare produs.

5. Evitati ancorele comerciale – Spre exemplu, daca detineti un site care ofera servicii de cazare in Bucuresti, este mult mai natural ca cineva sa scrie despre dumneavoastra pe un site ca s-a cazat la “Pensiunea Floare de Colt” si mai putin natural ca s-a cazat la “cazare Bucuresti”. Parerea mea este ca acest tip de promovare cu linkuri pe cuvinte cheie nu va mai aduce rezultate bune, iar viitorul va confirma daca am avut dreptate sau nu.

6. Advertorialele – Inca mai functioneaza, cu conditia ca acestea sa fie scrise cat mai natural si mai diversificat. Spre exemplu www.advertoriale.eu este o platforma de tranzactionare intre advertiseri si peste 300 de bloggeri specializati.

7. Optimizati site-ul pentru dispozitive mobile - Trebuie sa stiti ca numarul utilizatorilor care folosesc smartphone-uri si tablete este in continua crestere. Suntem in punctul in care numarul de utilizatori care utilizeaza dispozitive mobile pe Internet este foarte aproape de numarul celor care folosesc dispozitive desktop, rata de crestere a celor care folosesc dispozitive mobile fiind extrem de mare.

8. Viteza de incarcare a site-ului – Cu siguranta utilizatorii doresc o experienta cat mai placuta pe site-ul dumneavoastra, iar la aceasta contribuie si viteza de incarcare a paginilor. Conteaza ca firma de web hosting sa va ofere o viteza cat mai buna, de aceea sfatul meu este sa  verificati si sa testati. Spre exemplu pe www.gazduire.ro gasiti un numar de 6 pachete, pe care le puteti testa gratuit timp de 15 zile.

Google ofera un tool de testare la pagina http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

9. Optimizati rata de conversie, testati si optimizati din nou. Pare fascinant, dar din simple modificari in site puteti obtine un numar mai mare de clienti la acelasi numar de vizitatori. Spre exemplu, pentru magazine virtuale poate fi o idee buna sa ofere posibilitatea utilizatorilor sa comande fara a fi obligati sa se inregistreze, pentru ca fluxul liniar de comanda se pierde odata cu inregistrarea.

10. Incercati sa creati un brand si ajutati oamenii sa gaseasca ceea ce au cautat, pentru ca ei se afla pe site-ul dumneavoastra din cauza unei nevoi. Daca vor primi la un pret bun ceea ce au cautat, mai mult ca sigur se vor intoarce, vor scrie despre brand-ul dumneavoastra pe site-urile lor si va vor recomanda mai departe. Nu exista SEO mai bun decat aceasta.

Iulian Ghisoiu este managerul agentiei SEO Target Web, are o experienta de peste 8 ani in servicii SEO. A contribuit cu succes la indeplinirea obiectivelor de business pentru clienti importanti din tara noastra. Succesul agentiei SEO pe care o conduce se datoreaza experientei, inovatiei si intelegerii corecte a principiilor SEO, dar si datorita transparentei in colaborarea cu clientii si partenerii agentiei.

Nu se accepta comentarii.