Ajuta certificatele SSL la cresterea pozitiei in Google?

Postat pe: 20 Ian, 2021

ssl

Hyper Text Transfer Protocol Secure (HTTPS) este versiunea securizată a HTTP,  care este protocolul prin care datele sunt trimise între un browser și un site web.

„S” de la sfârșitul HTTPS înseamnă „Securitate”, ceea ce înseamnă că toate schimburile de informații dintre browser și site sunt criptate .

Principalul avantaj al Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) este că oferă o conexiune sigură utilizatorilor de pe paginile în care aceștia partajează cu dvs. date personale. Atunci când un utilizator partajează informații prețioase, cum ar fi detaliile cardului de credit, HTTPS adaugă straturi suplimentare de protecție, ceea ce reprezintă un avantaj major pentru dvs.

Va trebui să instalați un certificat SSL (Secure Socket Layer) pentru a vă asigura că datele dintre serverul dvs. web și browser rămân private și sigure. Când un certificat SSL este instalat pe un server web, acesta funcționează ca un lacăt și acționează ca o conexiune sigură între serverul web și browser. Un certificat SSL leagă numele de domeniu (sau serverul sau numele gazdei), numele companiei și locația. Chiar dacă un hacker reușește să vă intercepteze datele, el nu va avea cheia privată pentru a le decripta.

Dacă vizați cuvinte cheie cu concurență ridicată, este logic să doriți să obțineți certificarea SSL, chiar dacă vă oferă doar un impuls mic. Și dacă sunteți pe prima pagină a Google pentru un termen, este interesant de observat că rezultatele cu HTTPS sunt corelate cu clasamente superioare.

Dacă site-ul dvs. web nu utilizează HTTPS / SSL, credibilitatea site-ului dvs. web  și clasamentul motorului de căutare pot fi afectate. Sunt mai multe motive pentru care ar trebui să vă convertiti site-ul în HTTPS, achiziționând un SSL:

În primul rând, acordând atenție SSL-ului și securității site-ului, veți crește clasamentul Google. Certificatele SSL sunt vitale pentru creșterea clasamentului Google din 3 motive:

1.Google a anunțat recent că deținerea unui certificat SSL este cel mai ușor lucru pe care îl pot face proprietarii de site-uri pentru a spori clasamentul SEO.

Sporul de căutare Google pentru utilizarea SSL se aplică tuturor site-urilor, indiferent dacă acestea au sau nu informații personale. Asta înseamnă că, chiar dacă site-ul dvs. nu are o pagină de checkout, NU solicită date prin pagini de autentificare sau informații financiare sau personale personale sensibile, puteți obține în continuare beneficii SEO instalând un certificat SSL pe site-ul dvs.

Cei de la Google au anunțat că vor să „încurajeze toți proprietarii de site-uri web să treacă de la HTTP la HTTPS pentru a menține pe toată lumea în siguranță pe web”.

Trebuie remarcat faptul că deținerea unui certificat SSL nu va crește în mod magic site-ul dvs. web în partea de sus a SERP-urilor (paginile cu rezultatele motorului de căutare). Trebuie să luați în considerare toți ceilalți factori SEO, precum și SSL. Dacă bifați toate lucrurile care vă ajută site-ul web să crească, deținerea unui certificat SSL vă va ajuta cu siguranță în cresterea clasamentului dvs. Sfatul nostru e să nu ignorați importanța certificatelor SSL!

2.Rate de respingere mult mai mici.

Dacă site-ul dvs. web nu utilizează HTTPS / SSL, credibilitatea site-ului dvs. web  și clasamentul motorului de căutare pot fi afectate. Acest lucru se întâmplă, deoarece multe browsere de internet (inclusiv Google Chrome) includ acum avertismente vizuale evidente precum ”NOT SECURE” atunci când vizitează site-uri web nesecurizate fără un certificat SSL, ceea ce va descuraja puternic utilizatorii să rămână pe acel site. În funcție de tipul de site pe care îl aveți, acest lucru poate determina vizitatorii să părăsească site-ul dvs. Dacă solicitați detalii prin e-mail sau aveți un magazin pe site-ul dvs. care acceptă plata, lipsa certificării SSL va însemna probabil că vizitatorii nu vor avea încredere în site-ul dvs. și vor naviga spre concurență.

Chiar dacă site-ul dvs. este pur informativ, un blog personal sau o pagină de prezentare, vizitatorii fără cunoștințe ar putea crede că site-ul este piratat și pot face click pe exit. Acest lucru afectează indirect SEO-ul dvs., deoarece ratele de respingere și timpul pe site sunt probabil afectate. Există o corelație de clasare între timpul mai lung pe site și ratele mai mici de respingere. Dacă aveți o pagină care se clasează bine pentru un termen și obține o rată de clic bună, dar pagina în sine are o rată de respingere ridicată, acesta este un semn pentru Google că site-ul dvs. nu oferă utilizatorilor informațiile pe care le caută consumatorii.

3.Avantaj în fața concurenței.

Și pentru că toate lucrurile se leagă în acest context, o rată ridicată de respingere sau un timp redus pe site, crește probabilitatea ca avantajul să îi fie oferit concurenței. Google observă, acest comportament, deoarece utilizatorul petrece mai puțin timp pe site-ul dvs. web. De exemplu, este posibil ca vizitatorii să găsească conținutul pe care îl caută pe site-ul dvs. și să il părăsească pentru că nu au încredere că pot continua să facă afaceri cu voi. Profitați de avantaj și configurați-vă certificatul SSL, înainte să o facă concurența.

Certificatele SSL fac mai mult decât asigurarea securității site-urilor web. Certificatele SSL oferă sentimentul siguranței pe web pentru utilizatori și este o modalitate prin care puteți obține încrederea clienților în afacerea dvs..