Cât de mult contează să ai un website mobile – friendly?

Postat pe: 9 Dec, 2020

mobile - friendly

Știați că 51,89% din traficul web global provine de pe dispozitive mobile? În următorii ani, acest număr va continua să crească. Dacă așa stă situația, de ce atât de multe companii (în special cele B2B) întreabă „site-ul meu ar trebui să fie compatibil cu dispozitivele mobile?” sau susțin că „nimeni nu se uită la site-ul meu de pe telefon”.

Dacă ar fi să vă răspund la aceste afirmații, v-aș spune că, chiar dacă acel procent de persoane care vă vizitează site-ul fie că e B2B sau B2C de pe mobil este minim, nu este egal cu 0 și contează. Șansele ca cineva să aterizeze de pe mobil pe site-ul dvs. sunt mari.

Computerele și laptopurile nu sunt utilizate atât de frecvent pentru cumpărături, cum erau odinioară. Acest lucru se datorează faptului că majoritatea oamenilor consideră că designul intuitiv și natura generală ușor de utilizat a dispozitivelor inteligente îi ajută să facă o alegere mai bună decât dispozitivele mai mari, cum ar fi laptopurile și desktop-urile.

Pentru a profita la maximum de eforturile dvs. online, va trebui să vă asigurați că site-ul dvs. web se afișează perfect pe numărul tot mai mare de dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-uri și tablete. Pentru a face acest lucru, trebuie să vă proiectați pagina web având în vedere optimizarea mobilă. Un site web receptiv înseamnă că structura generală și interfața site-ului web se modifică și se redimensionează în funcție de dimensiunea ecranului. Prima impresie despre afacerea dvs. trebuie să fie impecabilă în ochii consumatorilor.

Vechile reguli de pe web în care soluția era oferirea experiențelor pe desktop nu se mai aplică. Dispozitivele mobile sunt rapide, intuitive și simplifică găsirea soluțiilor la probleme complexe. Doar că, construirea unui website mobile -friendly necesită experiență. Și dacă site-ul dvs. web nu este optimizat pentru mobil și nu aveți costuri de dezvoltare pentru a-l face receptiv, cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să găsiți pe cineva care să vă ajute.

Care sunt avantajele unui website bine optimizat:

-          Îmbunătățește experiența utilizatorului: utilizatorii trebuie să poată naviga pe site-ul dvs. web fără niciun efort suplimentar și, pentru a face acest lucru, trebuie să vă asigurați că au fost făcute optimizările mobile adecvate. Dacă site-ul dvs. nu oferă vizitatorului într-un timp scurt ceea ce caută, va fi frustrat și va pleca la un site concurent. Oferind o experiență slabă, chiar și unei singure persoane, vizibilitatea mărcii va fi afectată, precum și reputația companiei și rata de respingere a site-ului web, ceea ce duce la un slab clasament în rezultatele motoarelor de căutare și implicit la pierderea veniturilor. În mod ideal, vă doriți clienți încântați de site-ul dvs. și de modul în care e „ambalată” marca dvs., nu vizitatori frustrați.

-          Crește timpul mediu petrecut pe site-ul dvs. de către utilizatorii de telefonie mobilă:  dacă aveți un site web optimizat pentru mobil, veți menține utilizatorii dvs. de telefonie mobilă mai mult timp. Acest lucru se datorează faptului că o experiență plăcută vă va încuraja utilizatorii să exploreze conținutul site-ului dvs.

-          Site-urile web se încarcă mai repede: atunci când vă optimizați site-ul pentru dispozitive mobile, acesta scade foarte mult timpii de încărcare. În primul rând, diferitele tipuri de imagini și text, vor fi redate automat la rezoluțiile corecte. Acest lucru economisește timp, deoarece imaginile nu se vor încărca mai întâi ca imagini de dimensiuni complete, apoi vor fi redimensionate ulterior. Textul este o poveste similară, textul va fi generat la dimensiunile și tipurile corecte de fonturi.

-          Încă un lucru care ar trebui să îl luați în considerare când vă gândiți dacă ar trebui să aveți un website optimizat pentru dispozitivele mobile este că Google ține cont de asta. Mai exact, crawlerele google vor indexa versiunea mobilă a site-ului dvs. web atunci când evaluează relevanța conținutului paginii dvs., iar rezultatele căutării vor fi extrase din acest index derivat de pe mobil. Creșterile SEO vor fi vizibile, deoarece acolo unde există două versiuni diferite ale unui site web (versiunile tradiționale și mobile), versiunea mobilă primește preferință și este afișată mai întâi pentru utilizatorii de dispozitive mobile. Aceasta înseamnă că un potențial concurent care are un site web responsive pentru mobil va fi mai probabil să apară mai sus în rezultatele căutării Google decât site-ul dvs. tradițional. Dacă site-ul dvs. web nu este receptiv, Google vă va vedea ca un dușman și veți fi penalizat pentru că ați oferit o experiență mobilă nesatisfăcătoare. Dacă clasamentul dvs. SEO este slab, mai puțini oameni vă vor vedea site-ul. Ceea ce înseamnă mai puține conversii.

-          Vă oferă avantajul față de site-urile web concurente. Dacă aveți site-uri web optimizate pentru mobil, veți fi în fața concurenților în rezultatele căutării și este o modalitate excelentă de a obține mai multe oportunități de afaceri pentru a vă spori bilanțul.

Având în vederea ascensiunea continuă spre dispozitive inteligente, precum și utilizarea acestora în permanență, ne putem aștepta ca tendința spre acestea să crească în următorii ani și mai mult. Viteza mai mare a internetului mobil va schimba modul în care sunt create paginile web mobile, precum și conținutul care va fi servit de la acestea. Site-ul dvs. web este adesea primul loc de contact pe care îl vor întâlni utilizatorii dvs. și, dacă îi puteți face să se simtă conectați la compania și marca dvs., atunci este mult mai probabil să faceți o vânzare sau să păstrați un client. Publicul dvs. mobil se așteaptă să le oferiți o platformă accesibilă și la fel de funcțională precum desktop-ul.

Importanța unui website o știți deja, dacă nu aveți un website încă, nu mai stați pe gânduri, afacerea dvs. are nevoie de prezență online. Gazduire.ro în calitate de furnizor de găzduire vă ajută cu găzduirea site-ului pentru a scăpa de stres. Nu pierdeți oportunități doar pentru că nu aveți încă un website sau un website bine optimizat pentru dispozitivele mobile.