Webmail versus client-based email
Exista doua tipuri de email:
- Web-based email, numit de catre cei mai multi utilizatori « Webmail »
- Client-based email
Webmail-ul
Primul tip de serviciu foloseste tehnologia « cloud-based » si permite utilizatorilor sa-si acceseze emailul lor de pe orice computer, oriunde in lume, in orice moment. Un exemplu de furnizor de webmail ar fi Gmail si Yahoo.
Printre avantaje se numara:
- Webmail-ul nu necesita nicio configurare, desi majoritatea webmail-urilor ofera unele preferinte si setari de personalizare.
- Alte webmail-uri, de asemenea, asigura conectivitate SSL(Secure Socket Layer) si TLS (Transport Layer Security) – protocoale criptografice care permit comunicații sigure pe Internet.
- Iti asigura mobilitatea. Toate informatiile sunt stocate pe un web-server, iar tu iti poti accesa email-ul de oriunde, atata timp cat ai o conexiune la Internet.
- Serviciu oferit gratuit
Dezavantajele sunt:
- Restrictionarea dimensiunii fisierelor.
- Capacitate limitata de stocare a email-urilor si a atasamentelor.
- Dependenta de online- folosirea webmail-ului necesita o conexiune la Internet. Nu poti descarca mesajul din email pentru a putea lucra offline.
- Serviciile webmail colecteaza deseori informatii personale dintr-un browser precum un nume si o adresa de email folosindu-le pentru publicitatea nesolicitata (reclame, newslettere si alte metode de spam)
Client-based email
Cel de-al doilea tip, client-based email, este Microsoft Outlook– cea mai cunoscuta metoda business.
Exista mai multe avantaje pentru acest tip de email:
- Posibilitatea de a descarca email-ul la nivel local pentru a lucra in modul offline.
- Fisierul de email (PST in Outlook) permite si el utilizatorului sa stocheze fisierul pe plan local si sa faca backup-urile corespunzatoare.
- Iti poti creea o adresa de email personala, care sa contina numele domeniului tau. Pentru a-ti face o astfel de adresa profi ai nevoie de un domeniu, implicit, de un serviciu hosting.
- Iti ofera mai buna organizare a activităţilor pentru a economisi timp şi spori productivitatea.
- Evitarea spam-ului – Noul filtru anti-spam este util in impiedicarea mesajelor de posta electronica nedorita sa strice ordinea din Inbox.
Principalul dezavantaj pe care il identifica de obicei clientii il reprezinta costurile. Exista insa o oferta variata, in functie de nevoile personale si de serviciile de email dorite. Oferta Gazduire.ro poate fi accesata aici.