De ce aveți nevoie pentru a începe o afacere de comerț electronic?

Postat pe: 6 Ian, 2021

comert electronic

Cumpărăturile online erau o comoditate și un lux în trecut, iar acum sunt o necesitate. Comerțul electronic a luat amploare și foarte rar mai vedem un magazin fizic care nu s-a mutat în online. Evenimentele recente au dus la o creștere a vânzărilor de comerț electronic. Prin urmare, mulți oameni doresc să știe de ce au nevoie sau care sunt pașii deschiderii unui magazin online.

Retailul online este o afacere în plină expansiune, tocmai de aceea trebuie să aveți o viziune pe termen lung pentru a face o diferență pe piața în care activați.

Vă voi prezenta în câtiva pași simpli cum să începeți o afacere de comerț electronic, astfel încât să vă faceți o idee înainte de a vă dezvolta afacerea online.

  1. Înainte de a începe, trebuie să vă stabiliți nișa și să faceți cercetări. Nu există o singură structură de afaceri care să funcționeze pentru toată lumea. Primul pas în învățarea modului de a începe o afacere de comerț electronic este efectuarea cercetărilor necesare. La fel ca și cum ați începe un restaurant și ați căuta diferite locații, opțiuni alimentare și teme, veți dori să investigați zona de comerț electronic care vă interesează și să luați unele decizii cu privire la afacerea dvs. Afacerea bazată pe servicii, software, vânzări de produse digitale și produse fizice sunt doar vârful aisbergului. Înainte de a decide ce să vindeți online, trebuie să înțelegeți diferitele modele de afaceri disponibile. De exemplu, veți dori să luați în considerare ce anume va oferi afacerea dvs. de comerț electronic. Veți vinde produse sau servicii? Dacă vindeți produse, sunt fizice sau digitale? Unde îți vei procura produsele? În această direcție, veți dori, de asemenea, să vă gândiți la tipul de model de afaceri pe care doriți să îl utilizați – veți oferi produse, pachete, abonamente sau altceva? Nu operați de la o bănuială. Dezvoltarea oricărei afaceri online este o investiție importantă, trateaz-o ca atare. Definiți-vă scopul site-ului, ce doriți să promovați/ vindeți prin intermediul site-ului.
  2. Pasul 2. Alegeți-vă numele de domeniu. Numele de domeniu ar trebui să fie în concordanță cu nișa de la pasul anterior și ar trebui să fie un nume ușor de reținut pentru utilizatori. Efectuați cercetări înainte, analizați cuvinte cheie, faceți combinații de cuvinte sau pur și simplu alegeți ceva ce vă reprezintă. Ați găsit un nume de domeniu potrivit însă extensia .eu este luată, încercați alte sute de extensii precum .com, .info, .ro etc.
  3. Următorul pas e găsirea unei gazde web de încredere pentru a vă gestiona site-ul. Gazduire.ro vă oferă servere și infrastructură la cele mai înalte niveluri.
  4. Chiar dacă este evident, următorul pas constă în alegerea platformei de pe care să ruleze website-ul mai exact CMS-ul. Platforma dvs. de comerț electronic va fi baza pe care o utilizați pentru a vă construi și dezvolta magazinul online. Tocmai de aceea, procesul dvs. de planificare ar trebui să meargă în sens invers și găsirea unei platforme de comert electronic care să se potrivească nevoilor dvs. să fie primul pas. La fel ca o vitrină fizică, acest site web va fi fața afacerii dvs., este ceea ce vor vedea clienții dvs. mai întâi și ce vor folosi pentru a naviga și cumpăra produsele sau serviciile dvs. Având în vedere acest lucru, crearea site-ului dvs. web va fi una dintre cele mai importante părți ale inițierii afacerii dvs. de comerț electronic. După care apare rolul furnizorului de hosting web care să se adapteze platformei și în cele din urmă să vă înregistrați domeniul.
  5. Apoi trebuie să vă decideți asupra unei teme de design pentru site-ul dvs. și să configurați plugin-urile. Dacă aveți bugetul pentru aceasta, cel mai bine este să angajați un web designer profesionist, chiar dacă utilizați teme și șabloane. Nu numai că pot proiecta un site profesional și funcțional, dar îl pot adapta și în mod specific brandului dvs. Pluginurile oferă o mare personalizare și flexibilitate site-ului dvs. WordPress, precum și caracteristici și instrumente valoroase pentru vizitatorii dvs.
  6. Nu uitați de informațiile de contact. Acordați atenție paginilor administrative, precum pagina dvs. de contact, informații despre companie/ afacere, politica de confidențialitate și termenii și condițiile. Acest lucru oferă încredere vizitatorilor, nu îl ignorați, deoarece clienții care nu vă pot cunoaște nu vor dori să facă afaceri cu voi.
  7. A venit momentul să publicați conținut pe site. Indiferent de nișă, doriți să publicați conținut de calitate pentru vizitatori, prin urmare dacă aveți un blog personal, adăugați conținut de calitate și cel puțin o imagine la fiecare postare. În cazul unui magazin online, paginile de produse trebuie să fie bogate în informații despre produs, dar și prezentarea produsului în cât mai multe ipostaze.
  8. Comercializarea noului site este un efort de neînlocuit. În primul rând, intervine importanța SEO (optimizarea motorului de căutare), asigurați-vă că paginile dvs. au cuvinte cheie relevante în titlu, descriere și text. În al doilea rând, alocați-vă timp pentru a vă promova site-ul în orice mod posibil. Există o varietate de strategii de marketing pe care ați putea decide să le utilizați – anunțuri Google, anunțuri pe rețelele sociale, word of mouth și multe altele. Optimizați-vă site-ul pentru SEO și profitați de toate instrumentele de marketing online care sunt incluse în platforma dvs. de comerț electronic. Trebuie să vă asigurați că sunteți constant în fața unui public, amintindu-le că afacerea dvs. / site-ul există. Cele mai bune trei modalități de a realiza acest lucru sunt: ​​marketing prin e-mail, marketing prin conținut și marketing prin social media.
  9. Acum după ce ați trecut acești pași, faceți un back-up al site-ului. În cele mai multe cazuri, gazda web se ocupă de acest lucru. La Gazduire.ro nu trebuie să vă faceți griji, deoarece ne ocupăm noi de realizarea back-up-urilor regulate ale site-urilor.

Există o mulțime de avantaje în a începe o afacere de comerț electronic, spre deosebire de una din cărămidă si mortar – investiția inițială este mult mai mică, puteți începe când doriti, cât de avansat considerați. Magazinul dvs. online poate funcționa 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptâmână, pentru clienții din toată țara (sau oriunde în lume, dacă sunteți dispus să expediați). Este, de asemenea, mult mai ușor și mai puțin costisitor să vă extindeți, toate aceste lucruri făcând mult mai oportună începerea unei afacere de comerț electronic pentru majoritatea întreprinzătorilor.