Tendințe de marketing digital în 2021

marketing digital

Un lucru e sigur, după pandemie lumea s-a schimbat, comportamentele obișnuite au luat o întorsătură, schimbându-se cursul și au apărut noi tipare de comportament. Unele dintre acestea pot fi permanente sau în continuă evoluție. O simplă căutare în Google poate oferi multe informații despre aceste noi schimbări în comportamentul consumatorilor și despre noile tendințe. Spre exemplu, a crescut interesul pentru magazine alimentare, comenzi online de produse în timpul săptămânii și livrările la domiciliu si codurile de reduceri în weekend-uri. Modul în care trăim, muncim, ne jucăm și cumpărăm s-a schimbat complet. Statisticile oferite de Google arată cum s-au depășit normele de obișnuință, care ne guvernau viața de zi cu zi.

Cum s-a întâmplat acest lucru și în ce mod, vă explic în cele ce urmează:

  • În primul rând, am descoperit noi abilități, am învățat cum să ne adaptăm la online și să trecem la munca de acasă. A crescut interesul pentru căutările bazate pe competențe noi, care poate în trecut erau neglijate sau pentru care nu exista atâta timp. În plus, mult mai mulți oameni au descoperit că e mult mai ușor să te perfecționezi online și au deprins noi cunoștințe.
  • Inspirația și ideile s-au mutat în online. Cumpărăturile au devenit din ce în ce mai mult online. Chiar și atunci când magazinele fizice se redeschid, cel mai probabil oamenii vor căuta în mod activ inspirație online, fiind primii pași în călătoria lor de cumpărare.
  • Mulți oameni nu intenționează să se întoarcă la clasica zi lucrătoare 9-5, deoarece pandemia a văzut oamenii îmbrățișând munca la distanță. Căutările pentru articole de birou și scaune confortabile de birou au crescut și demonstrează faptul că oamenii se gândesc pe termen lung să prelungească statul acasă și munca de acasă, în special.
  • S-au descoperit noi modalități de a comunica și interacționa cu cei din jur. Au început să fie căutări mai mari pentru jocuri precum „șah online”, grupuri, comunitățile s-au mutat în online și dezbat subiecte de interes pentru a rămâne la curent, chiar dacă încet încet până la revenirea la normal s-a pierdut contactul cu lumea reală. Mulți dintre noi, așteaptă să fie în preajma celor din jur și să aibă acel contact fizic, însă multe din aceste comunităși, e probabil să rămână în online, la urma urmei ne-am obișnuit cu socializarea din spatele ecranelor.

Întreprinderile trebuie să fie gata să țină pasul cu această accelerare. Este important să vă adaptați strategia de afaceri pentru a permite unui pivot rapid să îndeplinească aceste comportamente în schimbare ale consumatorilor.

În prezent, tendințele inovatoare de marketing digital se numără printre prioritățile de top pentru majoritatea proprietarilor de afaceri. Dacă afacerea dvs. are intenția de a rămâne competitivă în peisajul online actual, atunci cu siguranță trebuie să vă adaptați la schimbările din online. Marketingul digital evoluează întotdeauna. Vestea bună este că nu totul reprezintă o amenințare. Și multe organizații sunt optimiste cu privire la viitor. Prin urmare, o să vă prezint căror tendințe de marketing digital trebuie să acordăm atenție în 2021:

  1. Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este întotdeauna o țintă în mișcare, deoarece algoritmii de căutare evoluează constant. Acest flux regulat cu siguranță nu se va schimba în 2021. Asta nu înseamnă că lucruri precum COVID-19 nu vor avea efecte de durată asupra SEO (uitați-vă doar la tendințele de căutare Google coronavirus pentru 2020). Dar există schimbări mult mai fundamentale care vor afecta lumea SEO pe termen scurt sau lung.
  2. Experiența utilizatorului (UX) nu este doar un cuvânt la modă și nu poate fi trecută cu vederea de către oamenii care se ocupă de SEO. Proiectarea experiențelor digitale a clienților este o bună practică și devine acum un factor central de clasificare pentru algoritmii de căutare. Asta înseamnă că optimizarea SEO ar trebui să fie în strânsă legătură cu UX și să fie ambele la același nivel. Cum puteți îmbunătăți experiența utilizatorilor:

Încărcare trebuie să fie rapidă. Există o serie de modalități de optimizare a vitezei paginii, de la modul în care sunt tratate imaginile, până la optimizarea codului CSS și Javascript. PageSpeed ​​Insights este un instrument minunat pentru a analiza adresele URL.

Fiți ușor de utilizat și de găsit. Structura site-ului, navigarea și utilizabilitatea contează, la fel și SEO.

Fiți accesibil pe toate dispozitivele și platformele. Puteți utiliza instrumente precum BrowserStack pentru a vă audita site-urile și pentru a vă asigura o experiență compatibilă, fără erori, indiferent de dispozitivul pe care îl folosește cineva.

  1. PPC Automation și AI (inteligența artificială) vor continua să domine tendințele. În general, asta înseamnă maximizarea conversiilor, în timp ce se minimizează costurile, lucru pentru care specialiștii în marketing PPC se străduiesc în permanență și inovează. Și acest accent pe eficiența campaniei a dat loc noii tehnologii de automatizare, alimentată în principal de învățare automată și inteligență artificială (AI), care poate automatiza eficiența campaniei.

Ceea ce face automatizările PPC atât de puternice sunt capacitatea lor de a viza mai precis persoanele la nivelul optim de „pregătire a cumpărătorului”. Noile tehnologii de automatizare pot face lucruri precum predicția ratei de clic (CTR) și a conversiilor, eliberând timp, astfel încât oamenii de marketing să poată orienta mai bine strategia. Unii utilizatori prezic că licitarea manuală va dispărea în întregime în viitorul foarte apropiat.

  1. Evenimentele virtuale vor continua să fie organizate. În 2020, nu am avut de ales. Dacă doream să organizăm un eveniment sau o conferință, trebuia să fie virtual. Dacă doream să participăm la o conferință sau eveniment, trebuia să fie virtual.

COVID-19 a schimbat evenimentele pentru totdeauna. În timp ce evenimentele și conferințele se vor întoarce la lumea reală la un moment dat, este posibil ca mulți organizatori să le păstreze virtuale (sau cel puțin să facă un amestec între evenimente reale și virtuale). Există beneficii reciproce în acest sens:

  • Evenimentele virtuale sunt mai ieftine de realizat și, prin urmare, mai puțin costisitoare – dacă nu gratuite – pentru participanți.
  • Nu există restricții geografice – la un eveniment virtual se poate participa de oriunde din lume cu o conexiune wi-fi decentă. De acest lucru beneficiază participanții, dar și organizatorii. Evenimentele de nișă care ar fi fost mai greu de realizat din cauza numărului redus de audiență pot continua atunci când sunt organizate online.
  1. Creșterea căutării vocale și vizuale. Specialiștii în marketing vor afla că acest tip de căutare va lua amploare în viitor și va deveni mult mai importantă dacă doresc ca, clienții sau potențialii clienți să afle cine sunteți și ce reprezentați. Căutarea vocală este despre branding și furnizarea de conținut bazat pe valoare clienților dvs. Pentru unele mărci, căutarea vizuală va juca un rol semnificativ în strategia lor și va începe să se aplice în 2021.
  2. Big Data și Deep Learning. În 2021, industria mondială de date mari va continua să crească exponențial, ceea ce este o veste minunată pentru specialiștii în marketing – dacă știi cum să valorifici puterea datelor mari. O mare parte a acestei sarcini se reduce la instrumentele pe care le utilizați, ceea ce multe companii consideră provocatoare.

Forbes raportează că 78% dintre organizații au deja sau dezvoltă o platformă de date pentru clienți pentru a ajuta la gestionarea, analiza și valorificarea datelor lor. Nu este o surpriză faptul că experții în date ocupă locul prioritar pentru multe întreprinderi, 41% dintre proprietarii de companii spunând că acum este cea mai dorită abilitate de angajat.

  1. Tehnologia 5G. Într-o lume înnebunită pentru mobil, probabil una dintre cele mai semnificative tendințe de marketing digital din 2021 este începutul tehnologiei 5G sau a 5-a generație de tehnologie mobilă. Această actualizare anunță o nouă eră a comunicațiilor digitale, iar impactul acesteia va fi resimțit practic în fiecare industrie.
  2. Neuromarketingul. Nu în ultimul rând, ne vom înfunda într-una dintre cele mai inspirate tendințe de marketing digital din 2021: neuromarketingul. Deși s-ar putea să pară că cităm dintr-un film SF, realitatea este că această tehnologie avansează rapid și poate deveni un instrument viabil pentru marketeri în curând.

Pentru cei neinițiați, neuromarketingul este o strategie care analizează măsurători ale activității creierului și a sistemului nervos al unei persoane pentru a determina ce tipuri de conținut consideră că sunt interesante.

În esență, proiectează materiale de marketing (inclusiv site-ul dvs. web, reclame, campanii prin e-mail și conținut) pentru a evoca reacții neurologice specifice care declanșează emoții sau răspunsuri care sunt legate de achiziții. Puteți utiliza aceste informații pentru a vă optimiza conținutul în mod corespunzător și pentru a vă ajusta strategiile, îmbunătățind eficiența marketingului.

Motivul pentru care aceste evoluții afectează atât de direct specialiștii în marketing este toată incertitudinea fără precedent pe care o crează. Cine știe, de exemplu, ce costuri de publicitate pe rețelele sociale vor fi într-o săptămână, lună sau an de acum înainte? Ce noi actualizări ne va dezlănțui Google? Și cine poate prezice cât va dura această perioadă, având în vedere că nu știm când vom reveni la normal? Va trebui să îmbrățișăm schimbarea și să ne gândim la succes și în 2021.

Care este strategia ta de marketing digital?

You May Also Like

About the Author: gazduire