Uzabilitatea unui site este definita de 4 caracteristici: rapid, usor de navigat, intuitiv si eficient de folosit.
Astfel, atunci cand dai site-ul in testing, atat web-designerii, programatorii, cat si tu ca proprietar trebuie sa cunosti si sa intelegi asteptarile vizitatorilor. Efectuand teste nu numai ca vei imbunatati experienta cu site-ul tau, dar vei observa ca elemente cheie precum time-on-site si bounce rate, vor incepe sa creasca exponential.
In cazul in care te-ai hotarat ca vrei sa realizezi astfel de teste de uzabilitate si inca nu ti-ai ales specialistul pe care sa il „angajezi”, iata un top 5, realizat de forrester.com, de softuri/site-uricare iti pot oferi rapoarte cu privire la experienta de pe site a vizitatorilor:
- Adobe Test & Target
- Amadesa Customer Experience Suite
- Autonomy Optimost
- Google Website Optmizer
- Maxymiser Content MVT
Desi un tool free pentru testare poate parea atragator trebuie mentionat ca cele pentru care platesti au avantajul de a ne da si solutii la problemele pe care vizitatorii le intampina. O parte dintre acestea ofera posibilitatea de a testa gratis site-ul pentru o perioada, ca ulterior sa iti ofere un raport detaliat contra cost numai daca site-ul tau are probleme.
Asteptam cu interes sa ne povestesti despre experienta ta cu uzabilitatea site-ului!